30 okt

Ons 30 oktober 2024 kl. 17:0020:00
Påmeldingsfrist: Tir 29 oktober 2024

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Har du lyst til å ta dine Excel-ferdigheter til neste nivå og lære hvordan du kan jobbe mer effektivt med formler og funksjoner? Da er dette kurset noe for deg!

Hva du vil lære:

Jobbe i ark-grupper: Lær å lage og bruke formler på tvers av flere ark samtidig.

Navngivning av celler og celleområder: Forenkle dine regneark ved å gi celler og områder meningsfulle navn.

ANTALL-funksjoner: Utforsk ulike funksjoner for å telle celler som møter bestemte kriterier.

HVIS-funksjon: Bli kjent med en av de mest kraftfulle funksjonene i Excel for å lage betingede beregninger.

Avmerkingsbokser for sjekklister kombinert med HVIS-funksjon: Lær å lage interaktive sjekklister som automatisk oppdateres.

SUMMERHVIS og tilsvarende HVIS-funksjoner: Forstå hvordan du kan summere data basert på spesifikke kriterier.

HVISFEIL: Håndter feil på en elegant måte for å forbedre dine regneark.

XOPPSLAG: Få innsikt i smart oppslagsteknologi for å hente data effektivt.

VSTAKK: Lær å stable data vertikalt for bedre dataorganisering.

Dette kurset er designet for å gi deg de funksjonen du trenger for å jobbe smartere, ikke hardere. Kurset gi deg praktisk kunnskap som du kan bruke i din arbeidshverdag. Vi forutsetter at du har grunnleggende kunnskap om å jobbe i Excel, og at du har forståelse for oppbygning av formler i Excel.

Opptak av kurset
Vi vil ta et opptak av kurset, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. På grunn av personvernregler deles opptaket kun med de som deltar i sanntid på kurset og du kan ikke dele opptaket med andre.

Legg til kursinstruktør i listen over klarerte avsendere: For å være sikker på at du mottar e-post fra kursinstruktør hos Aktiv Kunnskap bør du sørge for at e-posten kurs@aktivkunnskap.com er klarert. Informasjon om hvordan dette gjøres finner du her. Dette er for å forhindre at e-post fra kursinstruktør havner i søppel eller spam.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 30 år.