06 nov

Ons 06 november kl. 18:00 - 20:00

Drammen kino - DRAMMEN
Meld på
Dette kurset er bare for medlemmer

Drammen kino – DRAMMEN Bragernes torg 2, 3017 DRAMMEN
Ons 06 november 2024 kl. 18:0020:00
Medlemsavgift: 50kr

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Informasjon

Med tilskudd fra lokalt medlemsfond inviterer vi deg som er medlem til en lukket visning av filmen om Norges største og mest kjente motstandshelt Gunnar «Kjakan» Sønsteby. Det lønner seg å være medlem! Du betaler kr 50,- for din billett og så kan du ta med deg en gjest som betaler kr 100,-, vi sender faktura.

Drammen kino onsdag 6. november kl. 18:00. Representanter fra styret i Finansforbundet Buskerud er på plass kl 17.40 med lister for avkryssing og sjekk. Fortløpende påmelding.

Da nazistene invaderer Norge, sitter en 22 år gammel Gunnar Sønsteby på et kontor i Oslo. I årene som følger blir han nazistenes mest ettersøkte mann. Han erfarer etter hvert at ikke alle fiender bærer tysk uniform. Nr. 24 er filmen om et av norgeshistoriens viktigst og mest unike liv. Gunnar Sønsteby var en beskjeden revisorassistent da andre verdenskrig startet. Ved krigens slutt var han nazistenes mest ettersøkte mann, og Norges høyest dekorerte borger. Sønsteby ga aldri opp sitt utrettelige arbeid for fred og demokrati. Dette er hans historie.

Nr. 24 er regissert av John Andreas Andersen, og er laget av skaperne av Troll og Max Manus. Hovedrollen som Gunnar Sønsteby spilles av Sjur Vatne Brean.