28 nov

Foredrag om hvorfor søvn er så viktig for oss?

Tor 28 november kl. 18:00 - 20:00

Tor 28 november 2024 kl. 18:0020:00
Påmeldingsfrist: Man 25 november 2024

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Søvnspesialist Aleksander Andersen snakker om: Hvorfor er søvn viktig for oss? Hvordan kan du legge til rette for god søvn.

• Hvilke positive ting søvn gjør for kroppen.
  • Hvilke negative effekter dårlig søvn har med tanke på sykdommer og generell helse.
  • Hvor viktig kvaliteten er på søvnen?
  • Hvilke ting er det vi gjør i hverdagen som påvirker søvnkvaliteten.

Pause

Hvordan kan du legge tilrette for god søvn.

• Her får du mange gode og konkrete råd om hva man skal gjøre for å opprettholde god søvn.

Søvn er grunnleggende for både fysisk og psykisk helse. I tillegg er det avgjørende for prestasjon på jobb når det gjelder fokus, effektivitet, beslutningstaking og kreativitet. Vi er ikke være i tvil om at å sette av tid til dette foredraget er en smart investering.

Foredraget avholdes i møtelokale hos DNB i Drammen. Det lønner seg å være medlem, foredraget er gratis for deg og du må gjerne ta med deg en gjest. Husk å krysse av ved påmelding.

ALEKSANDER ANDERSEN som holder foredraget, har gjennom sin egen erfaring med insomni opplevd at det er få tilbud og behandlinger som spesialiserer seg direkte på søvnproblemer. Etter å ha prøvd alt for å få søvnen tilbake, opplevde han til slutt å få hjelp av den samme type behandling som vi benytter på Søvnklinikken. Aleksander, som på dette tidspunktet var prisbelønnet foto- og videojournalist, bestemte seg for å gjøre et karriereskifte. Han utdannet seg til å bli terapeut – med mål om å hjelpe andre i samme situasjon.

Aleksander er gründer bak Søvnklinikken og har siden karriereskiftet møtt veldig mange mennesker med ulike søvnutfordringer.